Allmänt 2008 nov

2010-02-17 - 16:40:18

Päron och vax!

Idag åkte jag in till banken med ungarna iaf. Stressade som ett arsle eftersom jag trodde att dom stängde 13 (hur jag nu fick för mig det?!).. Men jag var där 12:58 och så stängde dom kl 15 tror jag.. Emilio var jätte duuktig inne på banken, lillan åxå såklart.. Hehe.. Men iaf efter banken gick vi vidare till H&M och där köpte jag en "salt vatten spray", tvål som luktade PÄRON *mums*, en ny mascara 119:- på rea den verkar bra sen blev det åxå två tröjor och lite annat svart glitter smink.. Men ena tröjan ska jag lämna tillbaka för jag ångrade mig, köpte en svart som jag redan har med råkade pajja i tvätten genom att köra 30grader (vanlig) fast det skulle vara handtvätt, FÖRSTA TVÄTTEN och jag sabbar favorit tröjan.. Men nu har jag en ny! Den ska jag tvätta i 30grader (står som kallt på maskinen).. Så det borde ju funka.. Känns surt att köpa en likadan tröja men jag älskade den!..

Sen åkte vi vidare till mataffärn och handlade en hel del, två nya nappflaskor, mat, blöjor osv!.. Emilio och lillan var på dåliga humör där inne så det blev lite kaos, haha.

Sen åkte vi hemmåt och när vi nästan är hemma så snöar det så nu ligger det väl ca 2-3 cm snö på marken, myyys. Men det tycker inte Johan som kom strax efter mig hem för det hade tydligen snöat sista halvtimmen på jobbet och det blir ju liiiite kallt när man jobbar ute, heehee..

Jag la lillan nyss så hon sover och killarna står i duschen, eller är nog klara nu om jag hör rätt. Terror sitter i soffan mittemot och jag sitter här!..

Vaxade ögonbrynen när jag kom hem (stod att man inte skulle det på vaxet) och nu förstår jag varför man inte skulle göra det för jag är helt svullen, ser ut som jag gråtit LÄÄÄNGE och svullnat upp.. Dessutom blev det inte bra och pincetten är borta så jag måste inhandla en ny (säkert tionde i år).. Fattar inte var dom tar vägen!..

Imorrn är det halvdag på dagis sen är det läkaren..

Bye bye!

Bilder kommer inom kort! Jag lovar!

Skrivet av Maddeliix 19 november 2008 klockan 20:06

Fan då!

Den här månaden vart det FÖR mkt räkningar. vadå klump i magen? Enorm klump i magen!!

Tror i runda slängar det blir ca 21 000 - 25 000:- i räkningar *spyr*.. Ursch jag får magsår av sånthär. Men JA vissa månader suger när man bor i hus och har två bilar som skatt ska betalas på!.. Hade ju både telefon & internet att betala denna månad, slamtömmning, skatt, skatt * 2 och dom brukar vi ju inte ha så det är väl det som gör det sååå dyrt!..

Nästa månad blir nog normal igen..

Skulle åkt in till banken idag men tappade lusten när jag insåg att barnen var på sämsta humören idag!.. Palla då liksom!. Vi behöver blöjor men får väl ta det ikväll när Johan kommer hem eller nåt..

Nä ska göra iordning oboy till Emilio.. skriver väl mer senare!!

Skrivet av Maddeliix 19 november 2008 klockan 10:22

puhu..

Ursch mår illa. hehe. Ovanligt..

Håller på att städa nu medans ryggen vill detsamma och Emilio sover, men fort går det inte. Har kvar massa tvätt hängande över HELA huset eftersom inte jag hann torka allt hos Elin igår, strumpor, handdukar och så körde jag i torktumlaren här hemma iaf så det är torrt och skönt..

Tvättade 4 timmar igår, skönt att se hur smutstvätten krympte, nu är det typ bara lite mer än en halv tvättkorg kvar, ska lämna den hos svärisarna i veckan när jag åker dit och duschar tror jag..

nu vaknade mr

Skrivet av Maddeliix 18 november 2008 klockan 14:27

Sluta!

Eftersom jag inte nämner namn på folk i min blogg om det nu inte är i positivt syfte tänker jag inte nämnA *****s namn. Och du kan sluta skriva kommentarer eftersom det är DIG det handlar om!. Inse dina brister och låt mig vara!

Skrivet av Maddeliix 18 november 2008 klockan 13:52

Frågestund..

Här kommer svar på lite frågor jag fått tidigare och nu vill jag att ni ställer nya frågor via kommentarer! Kom igen! Något mer måste ni vilja veta?

Fråga :. Ångrar du ditt förhållande med *****?

Svar: Nej, jag ångrar inte mitt förhållande med *****, han må ha gjort mig illa men jag älskade honom också och hade jag INTE vart tillsammans med honom så hade jag inte stått där jag är idag!.. Visst ångrar jag hur större delen av vårt förhållande såg ut men ändå har jag lärt mig något av det. Bara för att en människa säger att den älskar någon betyder det inte alltid att denne gör det, jag tvivlar STARKT på att ***** någonsin älskade mig men jag står fast vid att jag älskade honom där och då!.

Fråga 2: Vad ångrar du i ditt liv?

Svar: Jag ångrar INGENTING! För som sagt, hade jag inte gjort allt jag gjort hade jag inte haft mina underbara barn idag! Right?!

Fråga 3: Tänker du skaffa fler barn?

Svar: Jag eller snarare VI, kommer att skaffa fler barn (iaf ett till) men inte än på ett bra tag. Jag vill jobba, få umgås med mina barn jag har nu och få vara Madde för ett tag! Just nu är jag mamma 24 timmar om dygnet, jag trivs med det men jag måste få vara Madde åxå, få sova en hel natt osv..

Fråga 4: Vad är din dröm?

Svar: Min dröm är att ha det perfekta huset, perfekta familjen, perfekta jobbet och MASSOR av pengar. Men vems dröm är inte det?
Min mer realistiska dröm är: Att ha stadig ekonomi, bra jobb, ha den inredningen jag vill i huset, se mina barn växa upp och ha en trygg barndom och framtid.. Sen vill jag ju såklart ut och resa med hela familjen men det vill jag vänta med tills barnen är äldre och förstår mer osv..

Fråga 5: Finns det någon du hatar?

Svar: Jag hatar inte folk, jag kanske säger att jag hatar folk men de enda personer jag verkligen hatar är barnamördare, barnmisshandlare & pedofiler!.. Ingen specifik person!..

Skrivet av Maddeliix 18 november 2008 klockan 12:06

Jag vet vem du är och DU vet INGENTING!

 

Jag ska svara på en fråga jag fick, here we go!

Fråga:

"Detta gäller ALLA kvinnomisshandlare och deras vänner mm!.."

Jaha? Så man ska inte va vän med en vän man känt länge bara för denna gör något sånt här?

Saken är jag själv sett hur ni höll på. Jag va med en gång du tog en nyckel knippa och slog han i ansiktet och skar han med dem flera ggr utan att han ens rörde dig ?? Allt börja som en liten utflykt det va sommar värme och alla va glada och trevliga. Vi drack lite osv på vägen in till Stockholm. Du kanske blev för full? Men det jag såg då har du aldrig berättat. bara vad han gör/gjort. Jag vet nu inte heller allting men jag anser att det inte bara fel på han, utan dig också. Det du då gjorde mot han var grovt. och tycker inte tjejer ska få göra så mot män bara sådär då tycker jag fan tjejer ska ha en fet örfil! minns du detta? han blödde halsen och ansiktet efter din behandling. och jag va med hela tiden. Du gjorde detta från ingenstans när vi klev av tåget. orkar ej ens ta allting den kvällen. men det va då jag såg. Jag tycker inte om kvinnomisshandlare heller men kvinnan ska inte få bete sig hur denne vill mot mannen heller bara för den är kvinna!

Att du ens orkar tjata om det här fortfarande? Gå vidare med ditt liv. Hans straff har han suttit av ocg skiter i dig. Du borde också blivit dömd tycker jag för dem gånger du slog han med flaska i skallen och nyckel saken. Inte konstigt killar blir sådär slår sina tjejer om dem lever ihop med kontroll freak och svartsjukt psykopat, Bra tjejer förtjänar guld! och bli behandlade bra! Men kontrollerande och sjuka jävlar förtjänar inget. Dem sätter bara män i fängelse, Oftast dem som sitter för frids kränkning har en historia man ej hört förut. utan bara kvinnans. då får man direkt andra tankar .-.. om "kvinnomisshandlaren" det brukar ofta va män som gjort de många andra inte vågar. slagit handen i bordet och sagt emot sin kontrollerande kärring! de då de börjar dem slår mannen och han tar mycket stryk till slut gör han något som knuffar mer kvinnan eller kanske lätt örfil för lugna ner denna rabiata kärring som håller på slår sönder en med diverse saker. då springer hon anmäler och det så synd då om henne buhuhu.

sen till dessa kvinnomisshandlare ..Menar nu verkliga svinen dem riktiga kvinnomisshandlarna. dem förtjänar dö. Håller med. Men det skillnad på kvinnomisshandlare och "Kvinnomisshandlare"

 

det blivit sånt jävla tjat om kvinnor hit och ditt. gå till en muslim stat och klaga, i sverige ni ha det bra! tänk muslimernas kvinnor? dem borde man tänka på mer och inte massa feta klagande feminister.

Allt för mig tack! Jag hatar kvinnomisshandlare! men kan inte se det här som en sådan man,

 

 

Svar:

 Jag gissar bara vem du är  och med tanke på din "mailadress" så vet jag vem du är och som vanligt snackar du lika mkt skit som alltid!. Du vet ingenting.. Du tror dig sett så jävla mkt.

Jag VET att jag gjort illa honom och det VET rätten också. Dom vet mer än du någonsin kommer veta. Men det där med nyckeln vet inte du ett skit om!. Om du sett vad han gjort mot mig innan skulle du förstå min handling och det var INTE så som du påstår! Men som sagt du vet INGET så det är ingen idé att du tror dig veta något heller.

Egentligen vet jag inte varför jag ska sitta och försvara mig, det känns rätt meningslöst med tanke på att det bara är jag och ***** som vet sanningen men det tycks bara vara jag som står för sanningen!. Jag har även stått för det jag gjort honom eftersom jag gick på polisförhör efter polisförhör på saker jag var misstänkt att göra och eftersom dom är nedlagda så betyder det bara en sak; It´s crap!.. Jag har gjort honom illa och det vet både polis och åklagare, adokater osv!

Du behöver absolut inte läsa min blogg om du tycker som du tycker för om du verkligen menar det du skriver så är du FÖR misshandel (vare sig det är på kvinnor eller män)..

Du vet att ***** är så äckligt bra på att fejka så jävla mkt. Skar sig överallt och sa att det var jag men han gjorde bort sig en gång. Inför POLISEN, inte så jävla smart kanske, då skar han sig när han inte trodde dom såg men dom såg allt, sen hoppade han ur bilen och visade sin hals och sina armar och skrek "kolla vad hon gjorde" , gissa vad dom tänkte? Jo antagligen som alla andra, "vilket jävla offet, försöker få det att se ut som att hans tjej gjort det på honom".. Alltså polisen såg flera gånger vad han gjorde mot mig, sen finns det så mkt TROVÄRDIGA vittnen (och nej du är inte en utav dom eftersom du inte kan urskilja på sanning och lögn).

Du försöker framstå som något jävla smartass men om du inte har något konkret att komma med så fine, let it be!.

Och att jag tjatar om det här fortfarande, vad rör det dig? Jag lider utav det! Tyvärr för det får ju dig att omdelbart bli glad för det är ju det ni vill. Att mitt liv ska vara en katastrof. Om ni bara visste sanningen, jag önskar att ni kunde leva er in i min vardag och förstå den jävla smärtan som aldrig kommer försvinna hur mkt jag än försöker. Det förstör dagligen i mitt liv. Så fort nån skriker hoppas jag till och mår illa. Jag har fått ångestattacker flera gånger i månaden pga av detta men som sagt vad förstår ni och vad bryr ni er? INGET!

 

Skrivet av Maddeliix 18 november 2008 klockan 10:32

Jävla skit!

Sjukdomarna fortsätter som VANLIGT i denna familj, är vi någonsin friska? Känns verkligen INTE så! Blir så trött. Palla vara sjuka JÄMT JÄMT JÄMT! Nästan så jag funderar på att skita i att ta Emilio till dagis förens Micaela börjar..

Emilio har ju spytt typ ca 5 gånger sedan i torsdags.. Det var 2 gånger natten/kvällen till fredagen, sen var det 2 gånger på fredagskvällen sen 1 gång igår kväll. Tror det var nåt sånt, eller om det var en gång i lördags kväll åxå, inget mera. Inte sovit mer än vanligt. ätit lite men det gör han alltid.. Sen idag när jag matat lillan på förmiddagen så spydda hon HELA jäkla vänstra sidan av soffan, hela mig och golvet.. Men efter det har det inte vart något mer, bara gnäll gnäll gnäll, samma sak från herrn i huset!.. Johan är på jobbet.. Jag ska till Elin med ungarna runt 16 tiden och tvätta!..

Nä nu ska jag mata lillan igen sen äta en pizza jag tagoit ut från frysen. Ungarna gnäller! Ja vad säger man! Vadå svensson liv!..

Skrivet av Maddeliix 17 november 2008 klockan 13:49

Ryggskott & magsjuka..

Jahapp så vare några dagar sedan jag skrev sist väl? Jag tror det, blir senil av mina tabletter, har som sagt inte tagit någon muskelavslappnande tablett men kör på med halv dos smärtstillande som funkar vissa gånger, det tar iaf bort den värsta smärtan..

Så Emilio skulle fått vara på dagis idag och måndag åxå egentligen men nix igår spydde han två gånger, KUL! Nix, det var bara att torka upp och se glad ut men idag är han mkt bättre, det gick tydligen på dagis sa dom när jag ringde, kanske en släng av magsjuka men som sagt det verkar vara över nu.. Nu sover båda ungarna, jag har hunnit duscha och plocka undan lite, får passa på att städa när smärtan inte är fööör påtaglig så det gjorde jag igår kväll mellan 23-00 då städade jag, diskade, sorterade smutstvätt i olika tvättkorgar, sorterade räkningar och andra pappren osv.. Var ju ute med hunden innan så var ju pigg när jag kom in.. Är det någon som vet om det var fullmåne i natten till onsdag? Emilio sov apdåligt då och fick höra att fler barn på dagis hade gjort det. Varulvar? haha..

Nä nu kommer johan hem, lägger in bilder sen. SO LONG!

Skrivet av Maddeliix 14 november 2008 klockan 13:33

Önskelista uppdatering!

Jag sa ju att jag skulle fylla på i önskelistorna så här kommer dom med lite nytt IGEN! Stryker även över det som redan är köpt, hehe..

MIN

- Presentkort på h&m
- Presentkort på ikea
- Pengar till systemkameran
- "OZ" boxen på www.cdon.com

EMILIO`S

- Nya kläder, speciellt snygga Jeans som väljs ut av mami
- En tripp trapp matstol
- Nytt påslakan-sett
- Överkast
- En cd-spelare
- En mini-tv med DVD
- Vägglampa som passar med hawaii-temat i hans rum
- En snygg Jacka som väljs ut av Mami
- Teletubbies filmer
- Halkmatta till badkaret- Badleksak som simmar


MICAELA´S

- Nya kläder, speciellt snygga Jeans som väljs ut av mami (här åxå)
- Påslakan-sett (till hennes stora säng)
- Överkast
- En cd-spelare
- En rosa vagn
- Mkt fina kläder (presentkort helst eftersom mami är kräsen)
- Möbler till nya rummet
- En rosa MAM nappflaska (såndär bred fin)
- En fin filt, typ nåt prinsessaktigt på
- Sänghimmel som mami redan hittat på nätet
- Badleksak som simmar

Skrivet av Maddeliix 12 november 2008 klockan 15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0