allmänt 2008 dec

2010-02-17 - 17:38:44

Just tusan..

Glömde ju berätta att igår morse så satte jag snooze på mobilen ett antal gånger sen trodde jag att jag gjorde det ytterligare en gång men hade då råkat stängt av hela larmet så klockan 8.54 vaknade jag och då var det BRÅTTOM, verkligen!. Men jag ringde dagis (som vi borde vart på då redan) och säger att vi blir sena. men vi skyndade oss så typ 9.30 var vi på dagis, hehe. Tur att barnen ville som jag just den morgonen.. Brandbilen var på dagis så ungarna var överlyckliga och dom fick höra på sirenerna och allt.. Kul kul!..

Nu sitter jag och äter lunch , 4 knäckemackor med omega 3 smör och salladskrydda och en "cup a soup" ungersk gulasch.. och SJÄLVKLART ett glas fanta exotiska frukter .. Micaela går runt i gåstolen..

Jag var hos läkaren under morgonen åxå, gick väl sådär.. Ska dit igen på uppföljning om en månad.. fick hem massa papper åxå som jag ska gå igenom till nästa gång..

Inatt sov Micaela som en prinsessa (12 timmar) men Emilio sov illa! Men det dög trots allt ändå..

Micaela börjar sova mer och mer igen.. Hade ju 1,5 månad där hon vaknade flera gånger per natt. Annars från typ 5 veckors ålder har hon ju sovit 12-13 timmar i sträck..

Kanske ska shoppa lite julklappar ikväll men jag får se om jag har lust och ork.. Kunde ju inte ha passaten idag så tog BMWn och det uppskattar jag inte eftersom den är manuell och så låg att den knappt kommer över gupp.. Pust!.. Så det blev inget julshoppande nu under dagen.. Tänkte åxå ha bakat ytterligare en sats lussebullar eftersom det går fortare än något annat i detta hus plus att pappa ville ha..

Julafton blir lugn i år iaf.. Svärföräldrarna kommer hit. Äter lite mat, kollat Kalle sen kommer tomten.. Undra om man får nåt man önskar sig? Fast jag tycker nog man är för stor för julklappar nu om jag ska vara helt ärlig..
ungarna får en del iaf, jag har handlat alla julklappar i år.. Johan har ju aldrig tid. Självklart delar vi på kostanaden så det är inget sånt men ändå tråkigt att planera allt sånt själv för sen blir det gnäll "men varför köpte du det och inte det där" osv eller i år har jag nog tänkt bra tror jag, hehe....

Kan inte skriva vad jag köpt och ska köpa till Johan men han kommer gilla dom!.. Han läser min blogg det är därför jag inte avslöjar nåt!..

Nä dags att gå igenom dagens skörd av bloggar sen kommer nog lite bilder..

Skrivet av Maddeliix 17 december 2008 klockan 14:30

Dåligt dåligt!

Har kollat lite i min blogg och det är faktiskt lite illa med bilder på senaste tiden så jag lovar att slänga upp några idag.. Dock inte nu eftersom jag inte hittar kameran.. Det kommer även komma upp nya önskelistor idag för dom som är intresserade, haha..

Nu ligger lillan här bredvid och det sprakar i brallan så antar att det är blöjbyte på g. haha..

Hunden och minsta katten ligger åxå här och när terror pussar lillan blir hon sur, jag förstår varför..

Nä dags för blöjbyte sen ringer Anna sen är det VBÅ åxå. snabba ryck nu..

Skrivet av Maddeliix 17 december 2008 klockan 12:46

Anticimex

Har vart för mkt både idag och igår så har inte hunnit blogga mer men ska blogga massa imorrn, jag lovar. Just nu vill jag bara att det ska bli läggdags för jag har så ont i magen..

Anticimex var här idag för besiktning och vi ska göra om båda badrummen iaf.. Har även vart iväg hos svärföräldrarna, handlat en julklapp till Johan, köpt duschdraperi och kollat runt lite. Skulle förbi banken också men hann inte..

Imorrn är det bara läkaren sen ska jag inte göra någonting TROR JAG! Fast jag skulle behöva för att slippa tänka men nu strejkar min kropp, maten bara rinner rakt igenom, ja ni fattar. Stressmage!.. Äckligt JAG VET!.

Nä dags att be Johan stänga av Tv-spelet så jag får kolla TV, bye bye!

Skrivet av Maddeliix 16 december 2008 klockan 20:07

Helt jävla sänkt!

Åh nu var det jätte längesedan jag skrev ju, jag som skulle uppdatera ofta men jag har verkligen inte orkat, har haft asmkt att göra plus att jag blivit genomförkyld! Micaela är åxå genomförkyld, var hos läkaren i fredags och fick Ventoline utskrivet men har inte gett henne det eftersom jag är nojjig att ge så småbarn nåt.. Emilio ligger just nu och sover, det har han gjort i 3 timmar.. Dagen kommer bli en katastrof men orkar inte bry mig om det idag när jag själv är helt sänkt!..

Torsdagen förra veckan spenderade jag iaf i kungens kurva / skärholmen, tog med mig Elin och Micaela och drog dit lagom till när dom öppnade.. Först gick vi på IKEA, Elin hittade väl mest för jag hittade bara 2 matlådor, haha!.. Sen åkte vi vidare till banken och Toys ´R us sen blev det Heron City där jag gick till MIO och köpte en Saccosäck (vit) till Emilio i förtidig julklapp, han bara ääälskar den, men det visste jag ju.. Hehe.. Och jag klippte mig åxå, ingen drastisk förändring som jag tänkte först, frisören fick bestämma som btw var jääävligt duktig (så klipp er i heron city) så det blev iaf snelugg och uppklippt med etapper i sidan.. Blev helt okej, får dock inte till det ordentligt.. Sen en sväng in på Willys .. Sen käkade vi där, skiiitgott. Thaimat! Vadå favorit! Haha..
Sen skjutsade jag hem Elin och åkte hem till min resterande familj, myspys!

Fredagen blev seg! Gjorde inte mkt.. Minns inte ens vad jag gjorde, det jag minns är att vi gjorde nada! Haha.. Jo åkte och kastade massa sopor.. Jag gjorde wook iaf och den blev skitgod! Men är man mästerkock så är man eller vad säger ni, haha.. Nääää jag är ingen mästerkock direkt!

Lördagen blev det ganska lungt.. Åkte upp till MIO en snabb sväng bara, behövde kolla en sak.. Sen åkte vi hem och tog fram granen (jag vet, kefft med plast) men så kom vi på att det enda vi har kvar från förra året är glitter eftersom hund/katt/barn inte kunde låta kulorna vara och ljus hade vi inga förra året.. Så jag drog med mig Emilio och tog BMWn in till rusta och köpte massa nytt så när vi kom hem klädde vi granen, blev skiiitnice! Sen somnade ungarna tidigt så johan fortsatte renoveringen i vardagsrummet och jag började baka lussekatter och så vaknar ungarna, Hehe. Katastrof men det gick bra.. Så vi hade julmys här hela kvällen.. Så jäkla mkt svensson man kan bli var vi då..

Söndagen blev en riktig städdag, ville julstäda ordentligt så vi tog ut alla mattor och dammsög, torkade och plockade undan ordentligt.. Blev jätte rent, drog ut alla möbler så vi fick rent bakom allt åxå.. Tog ett X antal timmar att städa 130kvm vill jag lova.. Tvätta fönster gjorde jag för nån/några veckor sedan och några behövs igen men det pallar jag faktiskt INTE!.. Det jag har kvar med städningen är att rensa avloppet i tvättstugan och stora badrummet annars är allt klart.. Rensade avloppet i lilla badrummet så nu är det jätte fräscht där.. Sen kvällen gjorde jag makaronigryta *dreggel* och så åt vi lite lussekatter och myste..

Skriver mer sedan. Måste fixa lite saker.. Plocka undan från morgonens bravader t.ex

Skrivet av Maddeliix 15 december 2008 klockan 11:03

Beroende.

Har egentligen INTE tid att sitta här men ändå lite snabbt kan jag skriva, beroende!!.

Har vart på luciafirande på dagis, var jätte mysigt, det började 7 imorse så jag var uppe med tuppen. Nu äre iaf dags för frulle för mig, Johan har åkt till jobbet.. Måste förbi honom sen åxå med pengar..

Nä har bråttom.

Skrivet av Maddeliix 11 december 2008 klockan 08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0