Allmänt

2010-02-12 - 14:56:04

Lista..

En lista om förhållanden som jag stal från Millan, hehe...

1. Är du i ett förhållande?
Ja!.

2. Om inte, varför inte? 
...

3. Hur långt var ditt längsta förhållande? 
Detta, änslålänge har det pågått i 3 år, hihi..

4. Vad heter den du är/senast var i ett förhållande med?
Johan

5. Hatar du dina ex?
Mjo...

6. Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen?
Jupp!

7. Har du kvar någonting från dina gamla förhållanden?
Jorå..

8. Vad är DU mest för, förhållande eller strul? 
Förhållande!

9. Är du en player?
Nej, förstår mig inte på sånt alltså..

10. Har du blivit dumpad?
Ja.

11. Har du blivit sårad?
Japp!

12. Har du dumpat någon?
Ja.

13. Om alla du varit tillsammans med skulle beskriva dig med 1 ord, vilket?
Envis!

14. Är du en bra partner?
Jo till stor del men självklart har jag mina brister..

15. Värsta raggningsrepliken någon kört på dig?
Du är snygg, kan jag få ditt nr.. Inget direkt raggningsätt..

16. är du kär i någon nu? 
Jättekär.

17. Har du någon beundrare?
Har jag säkert.. Eller det vet jag att jag har. Haha..

18. Hur skulle du beskriva den perfekta partnern? 
Håller med Millan där, förstående, nån man kan skratta med, snygg och bra i sängen.. Haha..

19. Har du varit kär i flera samtidigt?
När man var liten och inte visste vad kärlek var så aa..

20. Har du sårat någon allvarligt?
Njää..

21. Hur skulle du beskriva dig själv som partner?
Snäll, omtänksam, envis, rolig!

22. När du vill ha någon, vad gör du?
Är lite extra gullig.. Hehe

23. Bästa raggningsrepliken? 
Avskyr sånt..

24. Hur skulle den perfekta dejten se ut? 
Äter ute, går på bio, åker hem och myser.. Perfekt!

25. Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv?
Ehh har ju flera på den punkten.. Johan, Emilio, Pappa osv...

26. Vad tänder du på?
Tatueringar och mörkare killar..

27. Är du gift i framtiden?
Jadå!

28, Har du varit otrogen?
Njo..

Skrivet av Maddeliix 20 september 2008 klockan 11:45

Varför skaffar man barn?

Varför i helvete skaffar man barn när man inte är vuxen själv? När man inte é kapabel att se till sitt barns bästa?

Jag skaffar barn för jag VILL ha mina barn, jag VILL umgås med mina barn, jag VILL finnas hos mina barn, jag VILL åka iväg med mina barn..

Varför festar man flera gånger i månaden fast man skaffat barn? Var fan kommer barnen in i fest? Jag fattar inte? Givetvis får man festa fast man har barn men vafan är barnet under året var finns vitsen då? första året eller åtminstonde första halvåret kan väl inte vara så jävla svårt att vara hemma och umgås med sitt barn? eller har jag fel?

Eller varför måste man göra massa saker utan barnen när dom är under typ 5 år? Varför tar man inte med sig ungarna och shoppar, handlar mat, semestrar, hälsar på vänner osv? Jag gör nästan allt med mina barn, visst kan jag åka och handla ensam ibland eller iaf bara ta med mig ett barn men inte fan letar jag lungt bland hela bekantskapskretsen för att få barnvakt för att jag vill shoppa i lugn och ro. Jag har skaffat barn och då får jag väl ta att dom inte alltid är på strålande humör när man gör saker. Sne jag blir!

Skrivet av Maddeliix 19 september 2008 klockan 20:41

Fläskläpp!

Idag har jag orsakat en fläskläpp, på MIG SJÄLV! Vadå klantig.. nog om det hade vart på nån annan men på mig själv? Haha.. Så fet blev den väl inte men blev en riktigt märke..

Iaf, skjutsade Emilio till dagis sen åkte jag hemåt i tron om att jag skulle få sova men nä, Johans anställningsintervju blev uppskjutet tills imorrn så vi åkte iväg och åt lunch på Heroin City, lillan var självklart med, sen åkte vi och fixade lite vi behövde sen åkte vi och hämtade Emilio på dagis.. Efter det åkte vi direkt och handlade mat, frysen började nästan eka tim HAHA!..

När vi kom hem gick Emilio och Johan ut medans jag var inne med lillan och sen gjorde jag och Johan middag ihop, Inget avancerat idag, köttbullar & spaghetti .. Så nu har jag diskat klar oh sitter här med lillan bredvid och Emilio & Johan i badkaret, hehe . SOM VANLIGT!..

Nä har inte lagt in bilderna från kameran än men det kommer upp senare.

Idag är det säsongstart på EFTERLYST; missa inte det gott folk!..

Skrivet av Maddeliix 17 september 2008 klockan 18:36

Baretti..

Nu vet jag vad mössan jag beställde igår heter, eller iaf det är en slags barettimössa, jätte söt..

 

Typ en sån fast knallröd och med en liten boll mitt på huvudet, den ska lillan ha nästa vinter/höst. Måste då hitta en bra jacka som matchar till , hihi. fanns mörklila att välja på åxå men röd var skitläcker!..

 

Nu har vi sett den där nya svenska serien på fyran, den var ju riktigt bra, synd bara att det inte var barnfritt så man kunde se och höra hela, hehe.. men vad gör man!..

Emilio har inte somnat än fast han skulle sovit för redan 1 timme sedan, han ligger här bredvid lillan på golvet och babblar, haha. Sötnötter!..

 

Nä nu är det duschen som gäller sen ska jag försöka lägga alla sen ha liten egentid med johan sen soooova!.

Imorrn ska jag bara åka och lämna Emilio på dagis sen ska jag och lillan försöka sova lite.. Är så trött!

Bilder kommer nog imorrn!..

Kram allihopa och godnatt!

Skrivet av Maddeliix 16 september 2008 klockan 22:05

Öronen..

Vi var ju BVC men det gick sådär.. Vi fick en ny tid, Emilio hade en vaxpropp i örat så hon kunde inte riktigt se in, så vi har köpt lite grejer från apoteket nu för att se om allt kanske löser sig med Emilios öron, annars blir det som sagt återbesök och därifrån får man se hur det går..

Från en sak till en annan.. Fan endel i IDOL är ju fan skumma, kollade nyss.. Hmm.. Nämner inget!.. Ni vet vad jag menar!..

Sen har vi hunnit äta middag åxå, Johan hade gjort kyklingbitar med jättegod krydda och potatisgratäng, apgott!..

Johan & Emilio badar just nu, lillan sover ännu en gång här bredvid men ska väcka henne strax så hon sover inatt..

Nä nu är jag super kissnödig, som vanligt jätte intressant men måste gå. Skriver kanske mer efter nya serien på 4:an klockan 21:00.. Nice.

 

Skrivet av Maddeliix 16 september 2008 klockan 20:30

Blogg

http://pensonen.blogspot.com/

 

Läs denna blogg, min fasters!

Skrivet av Maddeliix 16 september 2008 klockan 20:23

Bajsblöja..

Jahapp då är bajsblöjan bytt , intressant va? haha.. Den lilla här hemma börjar bli en bestämd liten tös. Gumman lilla.. Hon har fått börja sitta i gåstol, jätte kul att se faktiskt. Endel tycker jag e knäpp som låter henne åka den redan men äh jag vet vad som är rätt för mitt barn..

Ja, vad har hänt idag då.. Jo jag var skiiiittrött imorse, var som ett barn som vägrade gå upp men klev upp 8:15 och skulle lämna Emilio på dagis, så det blev lite frulle för hans del sen påklädning sen åkte vi. Då åkte Johan & Jag till stan , Lillan åxå såklart så klippte sig Johan sen åt vi där sen åkte vi och hämtade Emilio, så det var ingen händelserik dag direkt.. Om 40 min ska jag och Emilio till BVC för kontroll av hans öron och få veta om vi ska få en remiss till öron, näsa, hals för insättning av rör i öronen. Vet inte vilket jag hoppas på men han har ju inflammation ca 1 gång i månaden, i slutet av vintern fick han ju 3 stycken inom loppet av 6 veckor hur fan nu det är möjligt..

Sen ska väl Johan göra mat idag för jag är fööör trött så han får ha lillan hemma och göra mat medans vi är på BVC, kyckling med nåt blire tror jag, såg kycklingen på upptining iaf.. Hehe.. Mums..

Nähe nu somnade Lillan här bredvid i soffan, hehe.. Emilio och Johan e ute i garaget och slipar en träsoffa (bänk) som jag ska måla om och sen ha i lillans rum, den ska bli vit och sen ha rosa text MICAELA sen nallebjörnar brevid.. Där på ska jag klä en skiva som är inklädd med tyg och bomull det ska bli samma rosa färg som text och vägg (endel av väggen iaf).. Funderar fortf på vilka färger jag ska ha i lillans rum, ska ju ha en fondvägg som jag målar med ränder där det ska vara ROSA, LATTE & VITA ränder sen vet jag inte om resterande rummet ska vara LATTE eller ROSA, vad tycker ni?

Nä nu ska jag mysa lite sen göra mig och Emilio klara att åka.

 

Skrivet av Maddeliix 16 september 2008 klockan 15:29

Aha..

Inte mkt att skriva idag heller tråkigt nog men ni överlever nog ändå.. hehe..
Klädpartyt igår var skit bra, jätte fina barnkläder, verkligen.. En kashmir kappa (stavas?) som jag såå gärna ville ha till lillan, även en leopardmönstrad kappa som man ser på kändisbarn typ fanns det. hade blivit ruinerad flera gånger om, om jag köpt allt jag ville.. Johan sa "Köp ett plagg, HÖGST 2" Jag kom hem med en beställning på 3 iaf, ajaj Madde..

Ja nu gott folk, tänkte ta hit Anna (säljaren) och ha ett eget party nån dag om nån månad eller så om jag skrapar ihop tillräckligt med folk så vilka vill komma, det är barnkläder mellan strll 80-134 SÅ söta!..

Jag köpte ett par FLUFF-benvärmare till lillan att trä på stövlar, skor etc och sen en tunika typ, i fin fint tyg och sen en URGULLIG mössa. Ska försöka hitta bild på liknande mössa så förstår ni vad jag menar, I LIKE! Dessa kläder sys endast upp i en liten kollektion så om ni vill ha unika kläder på era barn så rekommenderar jag starkt detta!..

Oj vad mkt jag skrev om det, blev nästan lite reklam. haha..

Nä nu har det "burrat" klart i lillans blöja så dags för blöjbyte, återkommer strax..

Skrivet av Maddeliix 16 september 2008 klockan 15:13

Det var ett jävla tjat om mina ögonbryn..

Vad är det som är så intressant med mina ögonbryn?

Vad menar du sista som kommenterade? Positivt eller negativt?

Antar negativt men jag gillar mina ögonbryn!

Skrivet av Maddeliix 15 september 2008 klockan 23:44

Nää inte det heller..

Hittade inget spännande att skriva om men nu folk så behöver jag er hjälp..

Vad ska jag skriva om i bloggen mer än det jag redan gör?

- mat
- dagen
- Shopping

Vad mer?

Skrivet av Maddeliix 15 september 2008 klockan 15:31

Hängig..

Nu har vi vart iväg på IKEA, jag orkade inge mer för jag känner mig jätte hängig.. trött som få!. Fick höra idag att när man ammar ligger man minst ett dygn efter i sömn, inte konstigt att jag är så trött då!..

Lillan trivdes i sin matstol som vi köpte men hon somnade nyss men det blir mer stolsittande sen, hehe.. Både hon och jag ska iväg på klädpartyt hos Anna sen, hoppas man hittar nåt kul.. Ska väl börja med maten om ungefär en timme så man hinner äta innan vi ska åka..

Imorrn ska jag till läkaren sen ska vi in till stan för Johan behöver klippa sig och vi passar på med sånt när Emilio är på dagis för han tycker det e så tråkigt att sitta i vagnen..

Fan jag har ingenting att skriva alls. Ska läsa igenom alla andra favoritbloggar och kolla om man kan haka på att skriva om nåt dom andra skriver om, hehe..

 

Skrivet av Maddeliix 15 september 2008 klockan 15:19

Ikea..

Idag blire väl ikea vad det är tänkt iaf!.. Johan är hos läkaren, Emilio följde med så jag har lovat Johan att vara klar när han kommer hem så vi kan åka iväg och göra våra buisness (stavas?) sen åka till Ikea om det hinns med.. Hoppas vi kan äta ute åxå, fast det tror jag vi inte orkar, brukar bli så.. Måste ta fram nåt ur frysen till middagen, undra vad jag ska göra för mat idag.. Hmm svårt! *springer och tittar i frysen*

Nä idag gör jag nog bara ost&skink sås, lätt och gott!.. Får köpa hem lite mer sallad så det blir smarrigare, hehe.. Jag får ju inte dricka mjölk, sjuuuukt jobbigt. Det blir alltid saft men jag har verkligen ledsnat på all dricka som är söt.. Och vatten till maten är ett BIG NO NO!...

Nä dags att göra sig klar. Ska känna mig lite fin idag men får se vad jag hittar för kläder här hemma. När det kommer in tillräckligt med pengar på kontot nångång i framtiden blir det SHOPPING gör 1000-tals kronor.. Längtar redan!..

Bye bye!

Skrivet av Maddeliix 15 september 2008 klockan 09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0