Sanning 9 av 30

2010-12-06 - 18:52:27

Utmaning: Min tro

Jag är som många andra Svenskar kristen, jag lever med den tron i grunden men jag är inte fullt religös, jag går t.ex inte i kyrkan varje söndag eller ber till gud. Jag tror på Gud men jag tror inte han påverkar oss allt för mycket, han ser till när våra liv ska börja och även avslutas. Jag är både döpt och konfirmerad men den dagen jag gifter mig kommer detta göras i rådhuset framför fåtalet vittnen, inte för att jag inte tror på gud utan för att jag inte gillar uppståndelsen och det finns annat här i livet jag vill lägga dom pengarna på istället för ett bröllop..

Annars tror jag snarare på Ödet, det är mer min tro, ödet för oss samman, ödet för att vi är den vi är idag, det som sker det sker, ödet bestämmer, vi träffar en viss människa en viss tidpunkt i livet, vi råkar ut för vissa saker en viss tid i livet, det är det som gör att vi är den personen vi är idag, svag eller stark men det är ödet som fört oss dit vi är idag, med lite hjälp av vår vilja / icke vilja givetvis..

Dock är min största tro att man tror på sig själv!

Vill du också anta utmaningen? Lämna bara en kommentar, och kika i kategorin "Sanningen om mig" för
att se hela listan med sanningar.

Postat av: Carro

Håller med dig. Vill inte heller ha den uppståndelsen när/om jag gifter mig. Vill bara göra det i rådhuset och sen åka iväg på en underbar resa, och njuta! Tror också på ödet... Känns verkligen som om att det var meningen att jag skulle banga att gå naturlinjen på gymnasiet, gå en linje som jag bara tycker är kul och träffa min själsfrände! Mycket kvar för ödet att bestämma men det återstår att se. Hoppas allt är bra med er annars. Vill fortfarande träffas o fika, men har inte den stunden över ännu. Hoppas vi kan göra det snart! Kram!!

2010-12-06 - 19:35:51
Postat av: Terese

Hej!



Tack. Det hoppas jag med men det finns en risk att det blir långvarigt för det är ingen liten sak tyvärr. =( Ska försöka lösa allt och hoppas på det bästa, men allt brukar väl lösa sig till det bästa tillslut??



Va roligt att jag kunde bidra lite med matinspirationen. Hopas det ska smaka.



Ja det var det verkligen! Det kändes som att alla bekymmer var borta, åh va jag önskar att jag var där nu. Bra tips.



Jag vet faktiskt inte om jag har den kvar. :S Har du det?



Kramar

2010-12-07 - 19:46:38
URL: http://kiewa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0