Sanning 7 av 30

2010-12-04 - 13:13:39

Utmaning: Min bästa vän.

Jag har egentligen ingen bästa vän längre, när jag var yngre hade jag en och samma bästa vän under 10 års tid och vi fortsatte även att umgås efter det, det är fortfarande en vän jag kan prata med allt om.

Linda heter hon, vi gick i samma klass i 10 år och har umgåtts mer än man kan föreställa sig, sovit över hos varandra,  lekt efter skolan, haft fyllor ihop, bråkat, skrattat, gråtit.
Vi vet (eller iaf visste) allt om varandra. Det är som jag skev tidigare en vän jag fortfarande kan prata med allt om men vi bor ca 10-15 mil ifrån varandra så vi ses väldigt sällan, någon gång per år men när vi väl träffas så
känns det som igår vi sågs sist, vi har alltid något att prata om, inget känns konstigt och om det blir tyst (vilket det typ aldrig blir) så känns det inte jobbigt utan snarare välbehövligt.

Nu bor hon som sagt ca 10-15 mil ifrån mig och jobbar extra i en butik men letar fast anställning, hon har även lilla Oliver på snart 2 år och en sambo. Hon är även fadder till 2 av mina barn.

Annars är jag en sådan person som byter vänner vartefter för att jag känner att vi inte har liknande intressen. Det blir lätt så när man skaffar barn medan andra gör annat, så som pluggar, jobbar och festar. Jag har inte längre fest m.m som mina stora intressen därför känner jag att det lätt blir jobbig tystnad då man inte har något att prata om.

Just nu umgås jag mest med en tjej som heter Anny och bor i närheten av mig som väntar sitt tredje barn, vi gillar samma saker såsom inredning, barn, mode och annat som hör till som trebarnsförälder. Hon är 29 år och jobbar på förskola.

Sedan har jag även en vän som även är fadder till 2 av barnen som heter Elin, vi har vuxit ifrån varandra på senare år men  jag trivs fortfarande väldigt bra i hennes sällskap och vi har lätt att prata om det mesta, hon pluggar till lärare, spelar innebany, tränar en grupp i innebandy och festar, det är nog därför vi inte ses såpass ofta för vi har så olika intressenmen det är fortfarande en av dom bästa vännerna jag har.

Som ni förstår har jag ingen bästa vän därför var detta svårt att skriva men som ni även ser har jag flertalet BRA vänner och fler är dom. Men jag har valt att välja ut dessa tre.

 

Vill du också anta utmaningen? Lämna bara en kommentar, och kika i kategorin "Sanningen om mig" för
att se hela listan med sanningar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0