Sanning 11 av 30

2010-12-08 - 17:53:40

Utmaning: Mina syskon

Jag har tre syskon, tre småsyskon rättarsagt.

Marcus är strax fyllda 23 år och är det syskonet som jag har haft bäst kontakt med eftersom vi är närmast i åldrer, som små bråkade vi jämt, mer vilda än tama skulle jag säga. Vi delade rum i några år och dom åren var väldigt roliga men samtidigt hemska med tanke på hur mycket vi bråkade.
Idag bor han ca 50 mil ifrån mig, är tillsammans med en urgullig tjej som heter Helena, om jag inte minns helt fel blev dom tillsammans första gången 2007.
Marcus har även en jakthund, som han bor med i sin egna lägenhet, han jobbar med lite olika saker och har gärna många bollar i luften, han kör bland annat glassbil, jagar och läser till taxikort. Han har dock haft en hel del motgångar i sitt liv som han enligt mig tacklat väldigt bra. Han absolut största intresse är jakt och efter det bilar.
Han är en otroligt snäll människa, ibaland lite för snäll, folk utnyttjar gärna han snällhet som helt plötsligt blir till
någon negativt, han bryr sig mycket om andra. Marcus är även gudförälder till både Micaela och Rasmus!

Nathalie är min enda syster, hon är idag 19 år, bor ca 50 mil ifrån mig tillsammans med min mamma och deras djur, även hon har en egen hund, Caddy. Hon jobbar extra i mammas butik annars är hon gärna med vänner och pojkvänner, vi hade en väldigt bra  kontakt förut trots ålders skillnaden men idag har vi nästan bara kontakt via facebook eller sms, ringer ibland till varandra för att kolla så den andre mår bra. Vi är ganska olika som personer, hon har gärna taggarna utåt och släpper ogärna in en  person i sitt liv men har hon väl släppt in någon älskar hon dom enormt. Även hon är gudförälder till Rasmus.

Johan är min ynsta bror som endast är 14 år, han bor hos min pappa och är alltså det syskonet jag träffar mest, men vi pratar inte känslor etc, jo om han vill men eftersom jag är såpass mycket äldre än mig vänder han sig gärna inte till mig för att prata dessa känslor och annat, jag har alltid tagit hand om honom lite extra när jag bodde hemma, det skiljer 11 år mellan oss och därför har jag ibland känt mig som en extramamma till honom men på ett bra sätt, när mina föräldrar gjorde annat tog jag gärna hand om honom, min lilla lilla lillebror.
Hans största intressen är allt som innehåller motorer, han hjälper pappa mycket i garaget och trivs med det. Han är ganska lik mig, vi är väldigt bestämda och envisa men samtidigt otroligt snälla, JA det är vi faktiskt!. Gudförälder även han till lille Rasmus.


Jag gör allt för mina syskon, jag älskar dom något enormt, men vem gör inte det med sina syskon!





Vill du också anta utmaningen?
Lämna bara en kommentar, och kika i kategorin "Sanningen om mig" för
att se hela listan med sanningar.

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0