Pepparkakshus - uppätet..

2010-12-05 - 14:13:37
Igår när vi kom hem efter att ha köpt lite frukt klär jag av barnen, plockar in varorna i kylen och så kollar jag in i vardagsrummet, pepparkakshuset uppätet, jag blev inte glad kan jag lova, här försöker man dag efter dag få det lite julmysigt, det visade sig att det var hunden som haft kalas när vi var borta. Så det blev till att ta bilen iväg igen när Johan lagade maten för att köpa nya saker till ett pepparkakshus så hela dagen igår som var planerad med olika pyssel ställdes in, men idag har jag hunnit torka frukt, gjort ischoklad som fortfarande står och svalnar, plockat fram lite juliga ljushållare, hängt upp apelsiner med band och satt nejlikor i, piffat till lite med lite annat och ett nytt pepparkakshus blev det också, bättre än det förra, övning ger färdighet säger man ju.


Lite senare hade jag tänkt göra pepparkakor och lussebullar men jag tror jag hoppar det..

Har även idag hunnit röja ordentligt och Johan har rivit lite skåp i köket..  Nu är Johan och Emilio iväg till farmor och farfar, mickis, jag och Rasmus tittar "pippi firar jul".. Ikväll blir det faktiskt rester till mat, det händer inte ofta men idag blir det så..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0