Julklappar

2010-12-03 - 17:21:02
Sitter och kollar efter julklappar till barnen, egentligen önskar jag att man aldrig hade sagt till dom att tomten kommer med julklappar för i och med det blir det att barnen enbart längtar till julafton för julklapparnas skull, dom ska längta efter all god mat, mys, kalle anke och att umgås. Så i år har vi bestämt (trots att det kliar i fingrarna) att dom inte får massa olika saker, istället satsar vi på några få som vi hoppas samtidigt gör lite nytta, t.ex någon spännande bok eller film och en barn laptop var. Det kommer inte att bli några jippi vad jag gissar på men åtminstone glada barn till året därpå då dom inte bara anser julafton vara julklappens dag.

Eftersom vi år så sen frukost idag blev det även en sen lunch och därav en sen middag då det blir tacos, ska strax sätta igång med den. Det går ju så fort att göra också. Ni får höra mer om min dag senare idag då det är utmaningen för idag (sanningen det vill säga).. Men dagen är ju inte slut än..

Om en och en halv timme cirkus är det dags för dagens avsnitt av julkalendern, jag längtar nog mer än barnen, tycker den var riktigt bra i år, av deet jag sett än sålänge.. Ikväll är det även IDOL, har ju missat det några veckor nu så idag tänkte jag slå på stor och faktiskt titta på det! Vet inte ens vilka eller hur många det är kvar. Det enda jag vet är att jag älskar Minnahs röst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0