Julafton!

2010-12-24 - 00:46:59
Klockan är över midnatt alltså är det julafton, den dagen alla längtat efter (?!), förberedelserna är klara, gröten som emilio ställde fram åt tomten står nedanför granen, bredvid kaminen. Vi vuxna känner oss nöjda inför morgon dagen, nu väntar vi bara tills det stora barnet somnat om sen kan tomten äta upp gröten och lämna dom efterlängtade paketen. Min mage kurrar redan efter julmaten (som jag inte tjuvstartat med i år). Jag längtar så efter att se barnens ögon glittra av lycka och välmående imorgon efter en dag av kärlek, mys, härligt folk runt omkring och öppning av julklapparna! Det är även en stor dag, inte bara för att det är julafton utan för att det även är Rasmus första jul med oss! Åh, vad jag älskar mina barn! God Jul på er alla människor, var glada över det ni har och gör som jag, skänk en tanke till dom människor/barn som inte har det såbra som bara önskar sig kärlek eller tak över huvudet! Just nu känner jag mig verkligen fulländad! All kärlek till er!
Postat av: Nathalie

Pratet var inte om att man ska spara pengar till julklappar för sina ungar. Att Andrea fick så mkt julklappar är för att varenda människa köpte sig en hög till henne. Jag har själv inte spenderat sjukt mkt till julklappar och det var heller inte det jag menade med mitt inlägg med att spara pengar. Har man barn, så är det ett MÅSTE att kunna ha pengar till att betala hyra varje månad. Vet dom som har det så till och med och jag skulle ALDRIG tillåta att hyran skulle skjutas upp för jag slösat mina pengar på ngt annat.



8000kr är inte mkt, men det är ändå en summa för en ensamstående i eget hushåll med skitlön., men ändå klarar jag mig fint!



OCh ett barn lär sig med tiden att julen är en högtid med familj och massa mys, men julklappar är något som ingår i det hela och det ska man se framemot. Thats it!

2010-12-27 - 01:47:36
URL: http://metrobloggen.se/mysunshine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0