I´m back.

2010-12-21 - 18:26:16
IKul att det fortsätter vara folk som kommenterar och läser min blogg fast jag är riktigt dålig på att uppdatera, men som jag nämnt alldeles för många gånger så är jag kanonförkyld fortfarande, dessutom försöker jag fixa det sista inför julen och Rasmus har åkt på öroninflammation.
Och tillråga på allt har Johan blivit permeterad (dvs arbetslös under en period), från och med igår så han går hemma och som vanligt när han är hemma vill jag inte sitta vid datorn eftersom han inte uppskattar mitt bloggande.  Han börjar jobba igen i April när Rasmus börjar på dagis. Jag börjar förhoppningsvis bli inringd redan från 10 januari när alla förskolor är tillbaka från ledighet osv.

MEN, nog om varför jag inte bloggar, nu gör jag det i alla fall.

Igår var jag iväg och handlade lite julkläder åt barnen och dom sista julklapparna, har dock inte slagit in dom än men det kommer. Jag vet egentligen inte om jag uppskattar julen så mycket längre, inte när man insett vilket jobb det faktiskt innebär. Det är förstås jätteroligt för barnen men för oss vuxna innebär det stress, stress, dåligt med pengar och ännu mera stress. Men för barnen gör man det bästa av situationen. Jag lämnade tillbaka kläderna jag köpte åt Rasmus inför julafton eftersom jag inte har hittat någon fin skjorta eller body att ha under så istället blev det likadana kläder för killarna, enkla kläder som dom även kan använda som vardagskläder. Micaelas kläder är klara sedan "länge" så där behövde jag inte fokusera något på. Jag hade dock inget att ha på mig så jag köpte en enkel mellanröd blus/tröja från "Only" att ha på mig tillsammans med svarta leggings. Enkelt och bekvämt.. Vad ska ni andra ha på er på Julafton?..

Idag har jag (trots protester av mig själv) vart och handlat mat för jul och även för dagarna innan och efter och även till julgodis och tårta till julafton, skulle ha gjort julgodiset igår men det hanns inte med då jag var tvungen att vara på VC med Rasmus 11:45 och sedan fixa annat. Men nu är det klart med inhandlingen så tänkte göra det imorgon, tårtan gör jag på torsdag.
Vi ska fira en mini-jul hos Johans föräldrar med lite mat och paketöppning, resten av julafton spenderar vi hemma med mys, lek med julklappar och tv-tittande.. Det tror jag blir bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0