14 dagar kvar..

2010-12-10 - 15:14:46
Precis två veckor kvar till Julafton, mysigt.. Vi hade ju planerat att köpa endel julklappar till barnen men som jag skrev i ett tidigare inlägg om att julen enbart handlar om julklappar så vill jag inte ha det. Så igår bestämde jag att det "bara" blir ca 2-4 julklappar kvar och det är kläder i minst 1 utav dom. Barn behöver inte mycket, dom har redan för mycket, dt gäller dom flesta barnen, här slår dom sönder flera saker i veckan så vad ska dom med mer leksaker till?!

Har fortfarande inte hittat kläder till julafton åt Emilio och heller ingen fin vit body till Rasmus som han kan ha under det jag köpte till honom.. Jag behöver också något fint att ha på mig, jag har säkert något i garderoben som kommer få åka fram istället för herre min gud vilka utgifter det blir denna månaden.. Blä! Nackdelen med att bo i hus är alla jäkla räkningar, bland annat el på ca 3000:- denna månad, skatter på bilarna (man måste ha två när man bor på landet), sophämtning, slamtömmning, försäkring på huset (på 7000:- per år)... Det är inte lite som ska betalas.. Därav inte mycket till shopping.. Men det finns ju även väldigt mycket fördelar med hus och hade fördelarna inte vägt över nackdelarna hade man ju aldrig bott i hus..

Ikväll blir det någon kycklinggryta tänkte jag, vet bara inte vad än..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0