Vilka veckor detta vart..

2010-04-21 - 11:55:10
Nu är jag och Rasmus i princip friska, gud va dessa veckor har vart påfrestande, har inte vart så sjuk på jag vet inte hur länge och Rasmus den stackaren är bara 1 1/2 månad och har redan haft en jäkla jobbig förkylning och ögoninflammation, håller fortfarande på med medicinen för ögonen eftersom dom inte är bra än. Nej fy, detta hoppas jag vi slipper uppleva igen på väldigt länge..

Dom två stora barnen ärpå dagis just nu och jag skulle egentligen åkt till City gross för att månads handla men det blev inte av såjag kanske tar det under kvällen när Johan kommit hem från jobb och barnen är hemma från dagis, vi får se. Har ingen ork egentligen men äta bör man annars dör man!.. Det ekar i kyl & frys i princip..

Ja som sagt har det inte hänt så mycket den senaste veckan mer än att vi försökt blivit friska.. Men har tagit lite kort under tiden så dom tänkte jag försöka få in i datorn under dagen för att kunna uppdatera er lite.. Barnen växer så otroligt snabbt, Emilio är redan 3 år, Micaela fyller 2 år om två veckor ca och Rasmus är 1 1/2 månad, var tar tiden vägen..!

Har iaf hunnit vårstäda huset, har väl några fönster kvar innan huset är städat från grund, men alla garderober, skåp etc är renskurade och sorterade, det är underbart att man får det gjort ibland.. Nu har barnen bara kläder som är lagom stora i deras lådor, har tagit bort allt som är på gränsen till smått och som är för smått..

Ja, i och med att Micaela strax fyller år kommer det stora problemet, vad tusan ska hon få i present?! Det är alltid lika svårt när barnen fyller år, man tycker att dom har allt och den lilla tjejen kräver inget utöver det hon redan har och ja leksaker, docka, kläder har hon. Det jag vet är att hon ska få några fina sommar skor iaf, för hon älskar skor sen ska hon även få något fint/flickigt påslakansett :-)... Hon blir liksom överlycklig av såna saker medan till hennes storebror har man alltid behövt veta exakt vad han vill ha för att inte bli ledsen / arg över det han får, så ni får jättegärna komma med förslag på saker till en 2-årig prinsessa :-).. Hur gör ni förresten när era barn fyller år, får dom andra syskonen också en liten sak så det inte blir avundsjuka eller ser ni till att förklara att dom faktiskt har en annan födelsedag och denna dagen är syskonets dag?
Emilio blev så ledsen när jag berättade att det faktiskt var Micaela som fyllde år denna gång och att det är hennes tur att få paket eftersom han hörde mitt och Johans samtal om presenter till henne och blev så ledsen att han inte skulle få några paket (spindelmannen jacka, spindelmannen mössa, spindelmannen skor, finns dessa saker ens?)..

Postat av: Carro

Hej. Ja ni har det inte haft det lätt med alla sjukdomar. Håller tummen för att ni är friska ett bra tag framöver nu. :) Linnéa fyller också 2 snart, om 2½ vecka. Vet inte heller vad jag rikigt ska ge henne. Jag har iallafall funderat på ett halsband i silver till henne. Får se ifall hon vet hur man använder det och inte bara sliter sönder det, hehe. Emil tror jämt att han ska få paket när det är nån annan som fyller år. I vårat fall vet jag inte hur vi ska göra ifall Emil ska få nåt litet eller inte, vill bara ett Linnéa ska få känna att det är hennes dag. Ha det bra! Kram

2010-04-21 - 12:26:01
URL: http://carolinad.blogg.se/
Postat av: Kati

Tror jag har sett alla dessa spindelmannen grejjer på HM, dock var det ett tag sen. Skorna TROR jag finns på maxi just nu, e inte riktigt säker!

Tänkte höra hur ni gör med mathandling. Vi ska nämligen lägga om vårat matinhandling, då vi bor granne med ica maxi så e jag väl där o småhandlar varje dag då något fattas=DYRT!

Vi tänkte göra såhär. Månadshandla en gång i månaden och sedan komplettera varje söndag med mjölk, grönsaker, cream fraise osv.

Hur gör ni? =)

Kram!

2010-04-21 - 21:03:35
Postat av: Kati

Just de, min mail om du inte vill svara på det i bloggen ;P

Kram!

2010-04-21 - 21:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0