Storhandling

2010-04-26 - 13:42:34
Fick en fråga ang hur vi gör med inköp av mat och jag ska vara ärlig att till förra månaden ungefär handlade vi flertalet gånger i veckan vilket gjorde att vi till slut int hde råd med ordentlig mat i slutet av månaden så då bestämde jag mig för att inöra storhandling och förra månaden gick skapligt och denna månaden ska gå ännu bättre, hittills har jag storhandlat en gång och det var i onsdags förra veckan och har inte handlat ngot mer efter det, det gick på med mat, shampoo, balsam, tandkräm, blöjor´och allt annat man handlar varje månad ca 4500kr och då var det ändå 9 blöjpket om jag inte minns helt fel oh även en present till Micaela och 3 klädesplagg till Emilio.. Så jag tycker det var en rimlig summa.. Sen kommer jag behöva tilläggs handla för ca 200kr i veckan MAX om det inte är något speciellt.. Så mat etc kommer ligga på ca 5500-6500kr i månaden om jag räknar med en stock snus & djurens mat.. Och det tycker jag är en rimlig summa på en familj med 3 blöjbarn, 2 barn som äter riktig mat, två vuxna som även ska ha lunch varje dag och 4 djur.. Vad handlar ni för varje månad?

Postat av: Carro

Vi ligger på runt samma summa med storhandlingen. Skulle kunna handla och baka mer om man hade en större frys. Vi har en delad kyl/frys, så man kan inte köpa hem så mycket som helst tyvärr. Varje storhandling står jag med en rulle fryspåsar och 5pkt köttfärs som ska bli ca 15 måltider. Sen en massa annat som kyckling, fisk, annat kött och korv...en jäkla massa. Lyckas varje gång att få in allt..förstår inte hur jag gör. Vi handlar på willys för jag gillar deras storpack och billiga passerade tomater och en massa annat. Vi köper 3*3kg påsar med pasta och en platta med passerade tomater. Avskyr en massa små påsar. Fungerar jätte bra för oss. Vart brukar ni handla?

2010-04-26 - 15:40:11
URL: http://carolinad.blogg.se/
Postat av: kati

Okej! det verkar rimligt. Vi har satt 4000 som max. Lite i överkant nu när jag ser vad ni handlar för. Än så länge har vi handlat för 2800. Och vi kommer inte behöva handla något annat än mjölk och grönsaker i princip. Och det tänkte vi göra varje måndag, färska varor..

2010-04-26 - 18:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0