Huddinge sjukhus & vårdcentralen..

2010-04-12 - 13:12:58
Igår kväll runt 20-tiden blev Rasmus allt sämre så jag ringde vårdguiden som sa att alla symtom han hade lät som tecken på RS-virus vilket kan leda till lunginflammation så jag tog bilen och åkte till huddinge sjukhus, kom hem vid 1 inatt igen, hans lungor lät bra och det kunde vara RS-viruset men sålänge det inte sitter i lungorna är det lungt.. Skönt.. Han är minst lika dålig idag.

Men imorse kl 8 ringe jag vårdcentralen för resterande familjen, Emilio & Micaela var friska som nötkärnor i princip trots lite röda öron och hals sa doktorn, Johan hade en vaxpropp (det är det som gjorde lika ont som öroninflammation) och jag var svullen i halsen men det var dock ett virus men jag hade en förhöjd sänka så det kunde vara att det var påväg att gå över till baktriell halsfluss så jag skulle höra av mig om jag inte blev bättre, fick dom veta orsaken om min extrema huvudvärk som suttit i flera veckor och även orsaken varför jag höll på att svimma härom dagen, det är att jag har hypotension vilket är lågt blodtryck när jag inte ligger ner, jag kunde få tabletter för detta men jag vill inte det då de inte finns uppgifter om det kan skada barnet man ammar, jag har altid haft lågt blodtryck men dessa veckor har vart hemska.. Skulle iaf ha regelbunden motion, äta mkt färska frukter & grönsaker, regelbunden kost osv.. Det skulle hjälpa mig lite.. Annars får jag börja med tabletterna om det blir värre tyckte läkaren.

Snart ska vi iväg om ombesikta hunden vi köpte för att försäkra den, det går nog bra.. Var och besiktade terror förra veckan ju och det gick galant..

Nä nu måste jag få min son att vilja bli ammad igen innan jag spricker :-)...

Postat av: Elin

Älskade sötnosar, hoppas ni alla blir friska helt snart! <3 Tänker på er!

2010-04-13 - 11:56:27
URL: http://www.elinsbravader.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0