Det kan inte vara sant!!

2010-04-09 - 14:44:26
Idag började dagen inge vidare, Rasmus har sån magknip, det värsta är att jag inte kan göra något åt att min lillprins har så ont, endast massera, ge droppar och mata regelbundet och inte äta sånt som gör att han får ont i magen.. Vilket inte hjälper speciellt mkt, har funderat på akupunktur men vet ju inte om det är kolik eller bara magknip.

Fick iaf frukost på sängen idag av johan, rostade mackor och the, gott gott.. Sedan gick jag upp, Micaela klagade på magknip och jag tänkte tyst för mig själv, magsjuka.. Hon bajsade normalt efter en liten stund och jag pustade ut men sen kom hon fram till mig igen, hulkade två gånger sen sprutade det bara ur munnen på henne, stackars lilla prinsessan!! Magsjuka, trodde det var kräksjukan men efter imorse har det inte hänt något mer men hon verkar inte helt okej än.. Så får vi se om vi andra får det.

Jag har fått ögoninflammation också, det är fan inte sant, denna vinter/vår hr vi drabbats av det mesta, magsjuka x 2, förkylning x 4, halsfluss, ögoninflammation x 2och öroninflammation.. Jag börjar fundera vad tusan jag gör för fel?! Är vi för renliga? Kanske ska man bada i smuts istället? Och strunta i att tvätta händerna hela tiden, det verkar ju som folk mår bättre av det..

Men jaja.. Nog om sjukdomar.. Killarna är ute och eldar lite, Ramsus sover en liten stund, Micaela leker med sin Bobby car och jag sitter här, ska strax åka och köpa en gurka här borta så jag kan börja med dagens middag som kommer bestå av Tacos / nachotallrik för min del! 

Idag skulle vi egentligen åkt och tittat på en hund, en renrasig amstaff med stamtavla men nu blir det inte så med tanke på Micaelas magsjuka, tråkigt.. Men vi åker i veckan istället.. Måste få mysa valp lite :-)..

Ska tömma kameran idag också om vi inte blir allt för dåliga under kvällen :-)..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0