Ang barnuppfostran

2010-04-26 - 13:52:24
Jag har en liten fråga, Johan fick ju jobb nu igen och började idag och då kommer man åter till verkligheten med alla barn och djur själv och då kommer man åter till barnuppfostran som man märker har kommit helt på efterkälken när Johan har vart hemma 4 månader i sträck, hur gör ni för att få barnen att leka mer än bråka?Här bråkar dom antingen med mig eller varandra mest hela tiden och så när johan kommer hem så är jag helt slut och bryter ihop eller somnar (var så förut iaf) givetvis inte när barnen ser (om jag bryter ihop).. Detta leder ju även till småtjaffs mellan mig och Johan för att båda är helt slut, vad tusan har jaggjort för fel med barnen kan jag undra, varför bråkar dom så mkt? Jag tillrättarvisar mest hela tiden, skäller när jag sagt åt dom 100 gångerom en sak och dom fortfarande inte lyssnat, Emilio är HOPPLÖS vad gäller att lyssna det har han alltid vart, det spelar ingen roll vem som säger åt honom, jag skulle kunna skrika mig blå men det skulle ändå inte hjälpa, så istället pratar jag, hjälper det? nej inte det minsta.. Vad tusan gör man? Har tänkt på en adhd utredning i 2 års tid men Johan vägrar, Emilio har en förmåga att skrika mest hela tiden och har gjort det sedan han föddes, han lir tokig om allt han gör inte går som det sk, då kan han skrika i flera timmar om jag inte uppmuntrar med något annat och det kommer jag inte kunna göa hela hans liv.. Åh gud vad jag är frustrerad, i detta nu skriker Emilio återigen..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0