Va?

2009-11-13 - 13:32:54

Hittade denna fråggrej när jag kollade olika bloggor så here we go!..

Kärleken.
Har du hittat den rätta killen :
Ja!
Har du en kille just nu : Ja!
Om du har/hade, skulle du tillåta honom ta på dig : Ehh jaa.. .
På rumpan : Ja
På brösten : Ja
Kyssa dig på halsen: Ja
Kyssa dig på kinden: Ja
Gillar du någon : Ja!
Har du vart ihop med någon för inte så längesedan: Ja, jag har ju en nu..
Vem var du ihop med senast : Johan ju..
Vad heter personen du gillar : Johan.

DU.

Går du i skolan: Nej
Har du någon gång skolkat: Ja
Har du varit i skolan idag : Nej
Hur mår du just nu : Ok typ..
Har du mer än 2 bh:ar/toppar : Ja
Har du piercat dig: Ja, läppen men den é borttagen sedan några år..
I så fall, vart: Läppen som sagt

TELEFON/MOBIL.

Vem ringde du senast : Johan
Vem ringde dig senast : Johan
Vem sms:a till dig senast: Erika
Vem sms:a du till senast : Erika

ÖVRIGT.

Är du hungrig just nu: Ja
Vad är klockan nu : 21:25
Vilka sidor på Internet e du inne på just nu : metrobloggen

FAMILJ.

Hur länge sen var det du träffa din mamma : 2 veckor sedan tror jag..
Hur länge sen var det du träffa din pappa : I lördags

ÖVRIGT.

Gillar du punk-stilen :
Har du sminkat dig idag: Ja
I så fall, vad för smink : Puder, rouge, mascara, eyeliner och penna till ögonbrynen.
Vad har du på dig för trosor just nu : Hotpants
Hur ser dem ut : Blå/gula med guldtext där det står SWEDEN
Vad har du för bh/topp på dig just nu : Ja
Hur ser den ut : Svart med halterneck

MUSIK.


Lyssnar du på musik just nu : Nix
I så fall, vilken låt för tillfället :
Vad gillar du för musik : Mkt!

KLÄDER.

Har du fler än 4 linnen : Ja
Har du fler än 5 tröjor : Ja
Har du någon märkes väska : Nej
Har du en vit bh/topp : Nej
Har du en svart bh/topp : Ja
Har du märkes jeans : Ja
Har du märkes tröja : Ja
Var brukar du handla kläder : H&M.

SMINK & HÅR.

Använder du mascara : Ja
Anväder du WaX : Nej
Använder du ögonskugga : Ibland
Använder du kajal : Ja
Använder du hårspray : Ibland
Använder du volymspray : Nej
Använder du mouse : Ibland
Använder du deodorant : Japp, man vill ju inte lukta djungel..
Använder du skiinspray : Nej
Använder du parfym : Ja, oftast
Använder du ögonfransböjare : Nej
Använder du täckstift : Nej
Använder du läppglans/läppstift : Nångång
Använder du brunkräm : Nej
Använder du rouge : Ja
Noppar du ögonbrynen : Ja
Uppsatt hår eller hängande : Uppsatt för det mesta för att slippa kladd eller bebisspya i det.
Plattar/lockar du håret varje dag : Nä fönar
Duschar du varje dag : Två gånger om dagen
Målar du tånaglarna efter varje gång du duschat : Ehh nää
Smörjer du in hela kroppen varje dag : Nej bara ansikte och händer
Målar du naglarna (händerna) : Ibland

Skrivet av Maddeliix 30 juni 2008 klockan 21:32

Thaimat..


Har gjort Thaimat idag typ nyss, blev rätt gott faktiskt!.. Skulle friterat scampi åxå men visste inte va jag skulle ha på scampin , nån som vet vad man doppar dom i innan man friterar?

Idag gick jag väl upp vid 11, dock hade jag vart vaken ett bra tag men mår så jäkla illa på morronen nu, vet inte varför men det gör att jag inte kan eller orkar gå upp direkt när jag vaknat.. Men iaf sen bad Johan mig åka och handla så Emilio slapp sitta i bilen idag så jag kom iväg vid 1, hade lillan med mig och hon var heeelt tyst tills vi kom hem och jag t.om plockat upp maten.. Handlade på båda willys så jag kom hem med 7 papperskassar med mat plus 4 blöjpaket så det blev storhandling.. Nu lär vi ju ha mat för flera veckor annars e det nåt fel.. Hehe.. Köpte hem jordgubbar till Johan & Emilio för jag kan ju själv inte äta det när jag ammar tyvärr, så köpte jag hem choklad som jag heller inte kan äta , suck.. Förslag på vad jag kan äta för snacks till fotbollen om vi nu kollar på det. Vad kan man äta till fotbollen när man ammar?

Johan & Emilio badar, jag har precis diskat ordning  och tagit in tvätten så nu sitter jag i soffan med lillan bredvid mig, hon blir 8 veckor ikväll 21:52 om jag inte minns fel med tiden..

Vi har faktiskt inte gjort så mkt mer i helgen, bara vart förbi Johans föräldrar och så åkte vi till min pappa igår, var riktigt trevligt, han har fått ordning så fint hemma och på tomten och strax e bastun klar ..

Nä nu ska jag kila vidare..

puss

Skrivet av Maddeliix 29 juni 2008 klockan 19:25

Kodjos värld..


Jag älskar verkligen Kodjos värld på The voice Tv, rekommenderar det starkt..

Jag letar efter en svart klänning eller nån mörk färg iaf utan axelband och typ knälång och det ska va typ korsett liknande upptill och vid nertill och gärna typ spets eller nått längstner. Nåt förslag där man kan hitta sådana?

Nä dax att fixa lite..

Bye

Skrivet av Maddeliix 28 juni 2008 klockan 23:39

Garnier Nutrisse Highlight Kit ?


Har nån testat det, känner mig lite desperat att få veta hur det är eftersom jag tänkt prova den mörkaste av dom alla i helgen.. hur bra är det egentligen?

Skrivet av Maddeliix 27 juni 2008 klockan 23:13

Prosit..

Jag nös nyss, kändes typ som jag skulle trilla av stolen *intresse klubben antecknar förstår jag*.. Men iaf.. Tack Elin för alla otroligt bra matförslag . Och grattis att du strax är utbildad lärare, jätte kul.. Vi får prata mer, kanske på msn om du vill skicka din mailadress?

Ja idag har jag hunnit med MKT!.. Gick upp 8 typ, satte på en emla på emilios arm eftersom han skulle få 18månaders vaccinet idag, allt gick superbra hos BVC, var ju där med båda barnen så vägde, mätta och vaccinering blev det.. Kul kul.. Men emilio vägen dock för lite så vi skulle börja hälla vispgrädde i hans välling och mkt smör i hans mat m.m så han går upp endel.. Men lååång är han, 85cm men då bara 11,5kg.. Men såå söt och var väldigt smart för att bara vara 18mån sa BVC. Yeah I Know, His my son!.. Hehe.. Lillan vägde nästan exakt 5kg men längden minns jag inte men sk kolla det sedan..

Sen när vi kom hem blev det lunch, sen lekte emilio ca 30 min sen var det middagstime och han somnade direkt och sover fortf så måste verkligen väcka honom nu men jag har även städat och så pratade jag med linda i 1 1/2 timme åxå , hihi..

Nä dax att väcka barnen..

Skrivet av Maddeliix 27 juni 2008 klockan 14:22

förslag


vill gärna ha lite förslag på bra och goda maträtter till vardags förutom typ korv lr köttbullar :).. kom igen!

idag blir det dock korv stroganoff men sen är det idétorka..

nästa vecka e det shopping till lillan som gäller, hann inte med det idag sen blir det till att träffa min farfar tror jag..

Skrivet av Maddeliix 26 juni 2008 klockan 12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0