Så jävla sne..

2009-11-12 - 23:21:25

Fan va jag är trött på Emilios dagis, alltså när lillan ska börja dagis eller kanske t.om efter sommaren söker jag nytt dagis till honom.. Är såå jävla trött på deras lata fasoner.. Jag kom med Emilio till dagis i tisdags och då kommenterade dom direkt Emilios röda ögon "han får inte vara här när han har ögoninflammation" då svarade jag med det som egentligen gäller "Han har blivit allergisk mot pollen". "Jaha" svarar dom då. När jag hämtar honom säger dom direkt "du måste göra nått åt hans ögon nu annars kan han inte vara här för han blir för röd i ögonen och kliar & e irriterad" "okej" svarade jag. Sagt och gjort ringde lite samtal till olika läkare m.m så åkte och köpte Lomedal (stavas?) ögon droppar till honom eftersom alla jag talade med sa att man först och främst skulle använda det eftersom det man får som är receptbelagt är starkare så då ska man först hålla sig till receptfritt eftersom det är mer skonsamt för kropp (i detta fall ögonen). Tisdag tar jag med det till dagis allt är frid och fröjd och dom tycker det e jätte bra nu.

Idag när jag lämnar honom säger dom (HON) "han FÅR inte vara här när det är sådär, vi kan ju inte hålla på att droppa sånt där i hans ögon jämt, det är inte vår uppgift" , jag svarar bara med "men det smittar inte" och detta med tanke på att hon sa att han FÅR inte vara där när han är allergisk (varför?) då svarar hon "aa vi ger väl honom det om vi kommer ihåg"..

Fan va jag är sne, samma kärring har även sagt förut "måste ni verkligen ha honom på dagis när ni båda är hemma", detta gällde att Johan var utan arbete i 3 veckor och jag var sjukskriven men vi fortsatte ha Emilio på dagis eftersom det får honom glad för de mesta och för att vi hade sånt problenm me inskolningen..

sen kan jag även tillägga att jag för ca 2 veckor sedan såg hur en av fröknarna slet tag i ett barn föratt denne öppnade en dörr han inte fick. och då menar jag slet i barnet.. och samma fröken skrek nästan  (talade på tok för högt iaf, jag anser att det var skrek då man hörde det genom en dörr och en korridor) åt ett barn att vara tyst för att hon grät.

bra dagis va?

Skrivet av Maddeliix 5 juni 2008 klockan 09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0