Huddinge sjukhus + annat..

2009-11-12 - 22:20:34

Herregud det var jätte längesedan jag uppdaterade men har varken orkat eller kunnat.. I fredags eller om det var i torsdag blev jag akut jätte förkyld med feberfrossa och allt.. Sen lördagen lugnade det ner sig så vi åkte iväg och kikade på lite saker vi skulle handla på söndagen, t.ex vyssan lull tassar, sprayfärg, ny kudde till bebis och annat till bebis men nej söndagen började i katastrof och slutade ännu värre..

Jag kände under natten till söndagen mig vääldigt dålig med magknip, illamående och massa sammandragningar. Trodde först det var bebis på utgång men det gick sedan över till att jag förstod att det var magsjuka (trodde jag iaf) eftersom jag spydde klockan 9 på morgonen.. Okej tänkte jag, KUL! *not* jag som hade planerat så mkt och dessutom inte har krafter till nästan att ställa mig upp annars .. Sen åkte Johan & Emilio iväg till svärisarna ett tag så jag fick sova, det kunde jag inte för jag mådde alldeles för illa så jag spydde två gånger till. Ringde förlossningen och frågade vad jag skulle göra. Dom sa att Johan skulle komma in med ett urinprov från mig så fort han hade möjlighet så dom kunde se om det kanske var en UVI (urinvägsinfektion) jag hade fått därför denna reaktion i kroppen.

Så vid klockan halv 5 åkte Johan, Emilio & min syrra in och lämnade detta och strax därefter får jag ett otrevligt samtal att jag akut måste åka in till Huddingesjukhus och läggas in åtminstonde över natten med dropp och folk till hands omdet skulle vara nåt. Jag hade fått "kraftigt vätskebrist" på bara 7-8 timmar och det ska egentligen inte kunna hända men så var det. Så jag fick komma in på förlossningen (isolering) på huddinge sjukhus och där konstaterades det att jag verkligen var uttorkad (kunde knappt gå eller prata bara vimsade) så dom satte dropp direkt och även tillsatte salter som min kropp behövde snarast. Kost därefter gjorde dom en CTG-kurva för att kolla hur bebis mådde, jag hade då sammandragningar ca var tredje minut som höll i sig ca 45 sek.. Så dom kollade dom om jag var öppen men nej och då sa dom att dom skulle diskutera om hur det skulle göras med bebis..

Men efter 1 liter dropp eller om det var 2 liter plus lite saft och vatten jag fått i mig själv så satte dom CTG-kurva igen och då hade sammandragningarna minskat en aning så dom kraftiga och många sammandragningarna berodde troligtvis på att bebis försökte få i sig näring som inte fanns..

Dom såg även på proverna att jag hade någon infektion i mig men inte vad .. Men någon magsjuka verkade det inte ha varit eftersom ingen i min närhet (inte ens Emilio) blev sjuk..så igår tog jag prover igen och då hade infektionsvärdet äntligen gått ner lite.. Idag har jag haft extremt ont i magen, mkt tryck, magknip m.m.. Just för stunden känns det lite bättre..

Emilio har förresten fått sin fjärde öroninflammation på 3 månader så till hösten ska han troligtvis få "rör" inopererade i öronen. Tack gode gud!...

Imorrn är det dagis för Emilio igen iaf!.. och jag ska till BM och kolla mina värden och kolla hur bebis mår och checka hur vi ska göra med alla dessa smärtsamma sammandragningar jag inte blir av med det är ju trots allt 1 månad kvar till BF.. Vi har så mkt kvar att göra till bebis men jag har ingen ork längre och Johan vet inte lika mkt som jag vad som behövs eller ska göras..

Jag kommer aldrig orka föda i detta tillstånd, hur tusan gör man då? någon som vet vad BM och läkarna säger? Min kropp tål ingenting just nu, kan inte ens stå och diska utan att behöva sätta mig efter ca 2 min pga smärta överallt och utmattning.. Ingen förstår känns det som.. Jag är så utmattad!..

Gud vad jag gnäller men min blogg e ju förstås till lite för det åxå..

Skrivet av Maddeliix 16 april 2008 klockan 12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0