Från när vattnet gick tills hon var här.. Prinsessan!

2009-11-12 - 22:50:58

Nu är hon här..


Så då har man hunnit landa lite.. Den 3 maj så gick ju vattnet klockan 4:00 ca och jag fick lite värkar i ca 1 dygn men inte mer än så.. Var inne på förlossningen för att kolla att det verkligen var vattenavgång och japp det var det.. Men iaf fick en igångsättningstid till den 5/5 9:20 om det inte kommit igång av sig själv.. sen den 4 maj nångång runt 16-17 så var jag inne på kontroll så bebis mådde bra och det gjorde hon. Jag åkte hem, ställde mig i duschen och så.. Kl 19:00 fick jag helt plötsligt JÄTTE ont med värkar var 3e minut, jaha tänkte jag, kul att ha såhär ont flera timmar men jag ringde förlossningen efter ca 20 min för då hade jag för ont.. och dom sa kom in.. Jag slängde i mig 5 köttbullar för jag var så hungrig medans Johan klädde på Emilio och kl 20 var vi påväg in, ca halvvägs ringde johan ambulans för jag hade föööör ont.. dom var där nästan direkt fast det för mig kändes som en evighet.. Kl 21:00 var jag inne på förlossningen eller om det var lite tidigare.. Dom tittade hur öppen jag var ca 21:03 för jag hade så ont så jag bara skrek rätt ut i värkarna med lustgasen tryckt mot munnen. 7 cm var jag öppen, ja jävlar då hade det minnsan gått fort..

Jag ringde johan men han stod redan utanför dörren så han kom in och jag bara skrek stackaren.. han såg helt förtvivlad ut.. bara gav mig saft hela tiden för jag var så törstig.. ca 21:30 skulle jag få EDA men jag var för mkt öppen så jag fick Spinalbedövning, tacka gud för den smärtlindringen!!!..

Direkt efter fick jag krystvärkar och äntligen kunde jag lägga ifrån mig lustgasen och krysta och 21:52 kom hon, 3355gram & 48cm.. 2 veckor tidig!.. Herregud va det gick fort och va ont det gjorde, ondare än förra gången.. Hur nu det är möjligt..

Igårkväll vid 20:00 kom jag hem.. Gud va skönt men det blev en stor omställning direkt och jag känner mig mer pressad och stressad än någonsin. Vill ha det fint hemma, samtidigt skrek Emilio hela kvällen och Micaela åxå och Johan var jätte trött och jag gjorde mat.. Terror var som en hök på tösen åxå!.. Men Emilio älskar redan sin syster, ska pussas & kramas, klappa, ligga bredvid hela tiden.. Sen kommer väl svartsjukan.. Johan e och jobbar idag och emilio lämnade jag på dagis nyss och ska hämta honom senare.. 3 timmar innan Johan kommer hem..

Jag ska klara detta, det ska jag bara!!..

Bilder kommer senare eller imorgon..

Nu ska jag diska och städa sen SOVA 2 timmar!...

Skrivet av Maddeliix 7 maj 2008 klockan 09:47

Hemma igen..


Vattnet gick 4.00 imorse men värkarna började komma igång vid 1 idag och då hade jag redan åkt från fölossningen så nu ligger jag i sängen med extrema värkar men dock inte regelbundna så jag väntar med att åka in men jag vet att jag får bebis innan imorrnbitta ;).. eller jag tror.. hihi

Skrivet av Maddeliix 3 maj 2008 klockan 15:57

vattnet har gått..


kan inte skriva mer, har massa att göra men uppdaterar när jag kan.

Skrivet av Maddeliix 3 maj 2008 klockan 05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0