Blandat

2009-11-12 - 23:04:31

Idag och svar..


Nu sover Emilio men lillan é på G att vakna så bäst att jag skriver nu innan det blir massa gap och skrik..

Tänkte börja med att svara på Helenas fråga, japp hon kommer heta Micaela.. Hela namnet blir Micaela Carmen Nathalie. Med tanke på att Emilio heter Emilio Johan Luis låter det bra om vi har i princip samma stuk på bådas namn.. Ett spanskt och ett svenskt i mellannamnen.. Ett från Johans sida och ett från min sida..

Just nu sitter jag och käkar torkade plommon. Mumma..

Lillan som annars är såå lugn har vart ett skrikmonster idag så jag känner att jag egentligen skulle behöva sova men med tanke på att hon är på G att vakna känns det rätt hopplöst!.. Så ska väl springa över till grannen och dra igång vattenpumpen IGEN som har lagt av *suck*.. Sen blir det duscha och efter det "våra bästa år" och mata lillan..

Längtar så efter att Johan kommer hem, saknar honom som attan idag, vet inte varför jag saknar honom så mkt just idag men jag gör det iaf..

Idag känner jag att jag har gjort mkt (i min värld mkt), Lät Emilio sova till 9.00 fast lillan vart vaken i princip hela tiden från 5.00. Sen gick vi upp, jag kollade 20 min på tv medans Emilio fick leka lite sen fixade jag frukost, för mig blev det lite torkade plommon och vatten och för Emilio blev det gröt och vatten..

Sen lät jag Emilio leka medans jag matade lillan ännu en gång.. Efter det blev det påklädning av alla tre plus lite bajsblöjsbyten, hehe.. Sen bar det ut, Emilio gungade lite sen sprang han mest runt och busade med terror, jag sprang efter och höll lite koll och lillan låg i vagnen, ända sättet jag fick henne tyst idag när hon vart så skrikig.. Sen gick vi in, Emilio lekte lite och jag fixade fram lunch. Det blev spaghetti & kycklingbitar (sånadär man kan köpa på McDonalds).. Efter det lekte Emilio ännu en gång och jag passade på att städa lite, sen duscha jag av Emilio och nu sover han middag..

Oj vad jag skrivit.. Ingen kommer orka läsa detta , hihi..

Ska försöka lägga upp lite bilder senare beroende på hur länge Emilio sover middag..

Skrivet av Maddeliix 23 maj 2008 klockan 12:31

SÅ rolig..


Snodde denna historia från en tjej på familjeliv och både jag och Johan skrattade , då är det roligt! ..

Barnuppfostran är inte alltid så lätt

En mor stod i köket och kunde höra hur hennes son lekte med sin tågbana
inne i vardagsrummet. Hon hörde honom säga:

"Så har vi kommit till Malmö Central. Alla ni lata rövhål som ska av, se
till att det går jävligt snabbt SÅ VI KAN KOMMA VIDARE!!!"

Mamman blev chockad över vad hon hörde, och skyndade sig in till sonen.

"Vi använder verkligen inte sådant språk i detta hus! Gå upp på ditt rum
och bli där i två timmar. Om du kan prata ordentligt när de två timmarna
gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen."

Efter två timmar kommer pojken ner igen, och sätter sig för att åter leka
med tåget. Från köket hör mamman honom säga:

"Till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa.
Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill
samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt
yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt."

Mamman ler stolt, och sonen fortsätter

"... OCH OM NÅGON AV ER IDIOTER ÄR SURA ÖVER ATT VI ÄR TVÅ TIMMAR SENA, KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET!"

Skrivet av Maddeliix 22 maj 2008 klockan 21:43

Jag är så äckligt trött idag!..


exakt denna tiden igår var jag helt körd. så jävla trött, samma sak idag.. jag ger upp.. så trött att jag inte ens orkar lyfta emilio.. därför blir det jäkligt lite bloggande.. har vart och shoppat idag iaf.. en bh, 4 linnen till emilio, dopskor till lillan, 2 par shorts till emilio och två t-shirtar till honom.. aa juste 20 par strumpor till mig & johan, hehe.. sen fick lillan en ursöt klänning av carro från h&m..

nä nu e det dags att byta blöja på dom små sen kommer nog johan hem om nån timme då ska vi till stan igen och fixa lite saker..

dop i augusti åxå, håller på att fixa inbjudningarna..

puss på er!

Skrivet av Maddeliix 22 maj 2008 klockan 16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0